مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 07:352020-09-12اجتماعي

کوچ عشایر از اصفهان نیمه مهرماه آغاز می شود/ایمنی عشایر در اولویت


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در نیمه مهرماه کوچ عشایر از اصفهان به سمت قشلاق آغاز می شود و از اکنون هماهنگی های لازم در راستای انجام کوچ ایمن در حال انجام است.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جامعه 54 هزار نفری عشایر استان اصفهان اظهار داشت: جامعه عشایر شامل نه هزار و 605 خانوار است که 27 هزار از ایل قشقایی، 24 هزار نفر از ایل بختیاری و سه هزار نفر هم عشایر عرب جرقویه اصفهان هستند.

وی افزود: عشایری که ییلاق را در استان اصفهان گذراندند از استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در 25 خردادماه در 300 نقطه و در شهرستان های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن مستقر شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از نیمه مهرماه این عشایر برای گذراندن قشلاق استان اصفهان را ترک خواهند کرد، گفت: جلساتی برای هماهنگی در مسیر کوچ هنگام بازگشت عشایر در دوازده گلوگاه شهرستان های سمیرم و فریدونشهر برگزار شده است.

تولیدات عشایر در اصفهان شیشه فروش با بیان اینکه 60 درصد کوچ عشایر با وسایل نقلیه انجام می شود، اظهار داشت: عشایری که ییلاق خود را در استان اصفهان می گذرانند سالانه هزار تن گوشت قرمز را همراه دیگر تولیدات زراعی، باغی و لبنی و صنایع دستی خواهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ عشایر از اصفهان نیمه مهرماه آغاز می شود/ایمنی عشایر در اولویت

کوچ عشایر از اصفهان نیمه مهرماه آغاز می شود/ایمنی عشایر در اولویت