مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-12سياسي

23 جهش ویروس کرونا در کشور کشف شد/ 4 جهش مختص ایرانیها است


مدیر کارگروه مطالعات ژنتیکی کرونا ویروس در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: تاکنون 23جهش ویروس کرونا را در کشور پیدا کردیم که 4جهش مختص ایران بوده و در کشورهای دیگر نبوده است.

- دکتر محمدعلی ملبوبی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در گفتگو با اطلاعات پایه ای ایجاد کنیم تا کیت های تشخیصی در کشور و منطقه دقیق تر باشند چون جهش های این ویروس در تشخیص مولکولی اخلال ایجاد می کند.

جهش های ویروس یکی از دلایل خطای کیت ها به گفته عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، در حال حاضر هم 30-40 درصد در تشخیص های مولکولی خطا وجود دارد که می تواند یکی از دلایل آن جهش های ویروس ویروس در پژوهشگاه تشکیل و تحقیقات روی ویروس آغاز شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک افزود: جهش های ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار دادیم تا ارتباط آنها با شرایط را ارزیابی کنیم.

یافتن 23 جهش ویروس کرونا در کشور وی با بیان اینکه رابطه جهش با میزان بیماری زایی و سرایت آن، سن، قومیت و …با استفاده از نتایج این پروژه مشخص می شود، بیان کرد: در این پروژه، نمونه های موجود در کلینیک پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک را با نمونه های مرجع خارجی مقایسه کردیم و به نتیجه رسیدیم که تاکنون 23 جهش در ویروس ایرانی وجود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 جهش ویروس کرونا در کشور کشف شد/ 4 جهش مختص ایرانیها است

23 جهش ویروس کرونا در کشور کشف شد/ 4 جهش مختص ایرانیها است