مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 10:152020-09-11بين الملل

بشار الجعفری: پرونده سلاح شیمیایی در سوریه باید بسته شود


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد با توجه به متعهد بودن دائمی کشورش به کنوانسیون منع سلاح شیمیایی، پرونده سلاح شیمیایی در سوریه باید بسته شود تا ابزار باج گیری سیاسی غربی ها از دمشق نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل  با تاکید مجدد بر نادرستی ادعاهای برخی دولت های غربی در مورد پرونده شیمیایی در سوریه تأکید کرد که سوریه به تعهداتی که بر مبنای الحاق به کنوانسیون سلاح های شیمیایی داشته است، عمل کرده و کل ذخایر خود را از سال 2014 نابود کرده و هر آنچه برای بسته شدن دائمی این پرونده لازم بوده انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری روز پنجشنبه در یک جلسه ویدئویی شورای امنیت در مورد اوضاع خاورمیانه اظهار داشت: هیات من اعتراض شدید خود را نسبت به مشارکت نماینده رژیم ترکیه در حمایت از تروریسم در این جلسه ابراز می دارد و به اعضای شورا یادآوری می کند که اگر حمایت های رژیم ترکیه از گروه های تروریستی نبود، این گروه ها  قادر به انجام بسیاری از جنایات خود از جمله استفاده از سلاح شیمیایی نبودند .

نماینده سوریه با اشاره به اینکه رسانه های ترکیه ادعای استفاده گروه های تروریستی از سلاح شیمیایی را ثابت می کند، گفت: اولین بار روزنامه یورت ترکیه در سال 2012


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشار الجعفری: پرونده سلاح شیمیایی در سوریه باید بسته شود

بشار الجعفری: پرونده سلاح شیمیایی در سوریه باید بسته شود