مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 06:352020-09-10فرهنگي

بازخوانی حماسه غیرت روحانیت و مردم شیراز در بیستم شهریور1357


بیستم شهریور هر سال، یادآور حماسه ماندگار روحانیت بصیر و مردم غیور شیراز و استان فارس در مبارزه با برگزاری جشن سراسر ابتذال هنر شیراز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سازمان جشن هنر شیراز در سال 1346 به ریاست فرح پهلوی با 33 نفر عضو هیئت امناء و پنج عضو هیئت مدیره و کمیته های تئاتر، موسیقی، سینما و نمایشگاه ها و دفاتر پروژه های فنی، مالی، و پذیرایی و روابط عمومی آغاز به کار کرد.

مسولیت سازمان بر عهده یک گروه به ریاست فرخ غفاری بود.

از سال 1346 تا 1356 در پایان تابستان هر سال، شیراز و اماکنی چون: تخت جمشید، نقش رستم، آرامگاه حافظ، گنبد عضد، خانه های قدیمی، کاروان سراها، و قهوه خانه های شیراز در محل اجرای کنسرت ها و نمایش هایی می شد که با هزینه های گزاف و کمرشکن و با شعار فرهنگ سازی و در قالب مدرنیته و حضور مهمانان خارجی با هزینه های فراوان از کشورهای مختلف برگزار می شد.

این جشن با رویکردی خاص و در حقیقت ضد فرهنگ عمومی و عرفی و سنتی ایرانی_اسلامی در یازده دوره برگزار شد؛ آن روزها نگاه صنعتی سازی به درخواست غربی ها به منظور سوءاستفاده های مالی در اقتصاد و غربی سازی در فرهنگ به منظور همسان سازی با دنیای غرب دو دغدغه مهم خانواده سلطنتی و حکومت پهلوی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی حماسه غیرت روحانیت و مردم شیراز در بیستم شهریور1357

بازخوانی حماسه غیرت روحانیت و مردم شیراز در بیستم شهریور1357