مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 10:152020-09-06اقتصادي

آشنایی با مفهوم هیدرولیک و کاربردهای آن


امروزه استفاده از پمپ هیدرولیک و یونیت هیدرولیک کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد که برای تهیه ی آن ها می توانید از کارشناسان شرکت آدینه سپهر ایسوا کمک بخواهید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام شرکت آدینه سپهر ایسوا، انسان بسیاری از پیشرفت های خود را در زمینه های گوناگون، مدیون علم فیزیک است! فیزیکدان ها در طول تاریخ تلاش بی وقفه ای برای کاهش مشکلات انجام داده اند که از جمله این تلاش ها می توان به پایه ریزی قانون پاسکال و ساخت سیستم های هیدرولیک اشاره کرد.

شاید از خود بپرسید که قانون پاسکال چه ارتباطی به هیدرولیک دارد؟ اصلا این سیستم های هیدرولیکی چه کاربردی در صنعت و زندگی ما انسان ها دارند؟ هیدرولیک چیست؟ چه کاربردی دارد؟ بسیاری از ما با قانون پاسکال آشنا شده ایم؛ مطابق آن، فشار وارد شده به یک مایع در همه ی جهات به صورت مساوی منتقل می شود.

مقدار این فشار با مساحت سطح آن نسبت عکس دارد.

یعنی هر چه سطح مقطع کمتر باشد، فشار وارده به آن نیز بیشتر خواهد بود.

حال به منظور برقراری ارتباط بین قانون پاسکال و هیدرولیک باید گفت: سیستم های هیدرولیکی بر مبنای انتقال قدرت توسط یک مایع یا سیال تحت فشار طراحی شده اند و می توان سیال را به وسیله ی لوله ها و شلنگ های هیدرولیک انتقال داد و جریان آن را به کمک شیرهای هیدرولیک کنترل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با مفهوم هیدرولیک و کاربردهای آن

آشنایی با مفهوم هیدرولیک و کاربردهای آن