مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-06اقتصادي

دستیابی به 3 لاین امیدبخش چغندرقند مقاوم به یک بیماری ویروسی


معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از دستیابی به 3 لاین مهندسی ژنتیک شده چغندرقند مقاوم به بیماری رایزومانیا خبر داد و گفت: - معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از دستیابی به 3 لاین مهندسی ژنتیک شده چغندرقند مقاوم به بیماری "رایزومانیا" خبر داد و گفت: این لاین ها مقاومت خوبی در برابر آفت این گیاه دارند.

دکتر محمدعلی ملبوبی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کشت چغندرقند تراریخت در این پژوهشگاه با ابراز امیدواری از اینکه بتوانند به تجاری سازی نزدیک شوند، افزود: بعد از جنگ جهانی اول ایران تولیدکننده بذر چغندرقند شد و این بذر از نادر بذرهایی است که به تولید ملی رسیده است و حتی توانستیم این بذر را صادر کنیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر آنجایی که این بذر از اروپا به ایران منتقل شد، بیماری رایزومانیا ی چغندرقند به ایران نیز وارد شد.

هر مزرعه ای که مبتلا به این ویروس شود، در آن نمی توان چغندر قند کاشت؛ مگر آنکه ارقام مقاوم به این بیماری و یا سایر گیاهان دیگری به غیر از چغندرقند کاشت شود.

ملبوبی با بیان اینکه ورود این بیماری آسیب زیادی به مزارع چغندرقند وارد کرد، یادآور شد: از آنجایی که در ایران زنجیره کاملی از این صنعت از کشت تا کارخانه تولید قند راه اندازی شده بود، ورود این بیماری به مزارع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به 3 لاین امیدبخش چغندرقند مقاوم به یک بیماری ویروسی

دستیابی به 3 لاین امیدبخش چغندرقند مقاوم به یک بیماری ویروسی