مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 10:152020-09-05اقتصادي

اجرای طرح ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات کشور/ 21 حوزه فناورانه پیشرو شناسایی شد


مدیرکل توسعه راهبردها و سیاست های سازمان فناوری اطلاعات از اجرای فاز نخست طرح پژوهشی ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات کشور و شناسایی 21 حوزه فناورانه پیشرو در این طرح آینده نگاری ICT ، - خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، سعید سلیمانی جزییات طرح پژوهشی آینده نگاری و ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات را تشریح کرد و با بیان اینکه آینده پژوهی بستر مناسبی جهت ترسیم نقشه راه توسعه فناوری اطلاعات در کشور به شمار می رود گفت: برای ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات کشور در گام نخست طی اقدامی مطالعاتی 21 حوزه فناورانه پیشرو، مورد شناسایی و احصا قرار گرفت.

وی ادامه داد: سپس پرسشنامه ای با 11 سوال حول موضوع چگونگی ایفای نقش دولت در توسعه فناوری های پیشرو طراحی شد و با انتشار در یک بستر نرم افزاری بومی به شیوه الکترونیکی مورد پرسش قرار گرفت.

پس از تحلیل و تدوین نتایج دور اول که به صورت دلفی (Delphi) انجام شد، پرسشنامه دوم نیز بر اساس پاسخ های دور اول طراحی و به همان روش میان شرکت کنندگان توزیع می شود.

سلیمانی گفت: به عبارت دیگر در دور دوم این نظرسنجی، نتایج مرحله نخست در اختیار متخصصان و خبرگان قرار می گیرد تا بتوان ضمن آگاهی ذهنی از پاسخ های مرحله قبل به همسویی و ایجاد وفاق لازم در استخراج نتایج نیز دسترسی پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات کشور/ 21 حوزه فناورانه پیشرو شناسایی شد

اجرای طرح ترسیم نقشه راه فناوری اطلاعات کشور/ 21 حوزه فناورانه پیشرو شناسایی شد