مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 07:052020-09-05اقتصادي

طرح اجرای نیروگاه برق سدکوثر گچساران در دست مطالعه است


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران از در دست مطالعه بودن اجرای طرح نیروگاه برق سد کوثر در این شهرستان خبر داد.

- اکبر خدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران از در دست مطالعه بودن اجرای طرح نیروگاه برق سد کوثر در این شهرستان  خبر داد.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح نیروگاه برق سدکوثر هم اکنون در دست مطالعه است، گفت: براساس برآورد کارشناسان  این طرح به ظرفیت پنج مگاوات برق اجرا خواهد شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: این طرح  به منظور تامین برق مورد نیاز سد کوثر و روستاهای اطراف این سد در دست مطالعه قرار گرفته است.

 خدری  با اشاره به اینکه سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن  از رودخانه خیرآباد تأمین می شود، ابراز کرد: این سد سالانه  آب آشامیدنی 20 شهر و 2 هزار روستا با جمعیتی افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان فارس و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

 وی در ادامه از  اختصاص 50میلیون متر مکعب از آب سد کوثر برای مصرف آشامیدنی شهرهای جنوب شرق خوزستان خبر داد و افزود: همچنین بیش از 25 میلیون متر مکعب آب برای چهار شهر دهدشت،چرام،سوق و لنده در کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اجرای نیروگاه برق سدکوثر گچساران در دست مطالعه است

طرح اجرای نیروگاه برق سدکوثر گچساران در دست مطالعه است