مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 23:352020-09-03بين الملل

کاوشگر چینی رکورد حضور در ماه را شکست


«کاوشگر چانگ ای 4»، فعالیت خود را برای بیست و یکمین روز قمری در حاشیه ماه به پایان رساند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، کاوشگر چانگ ای 4 ، فعالیت خود را برای بیست و یکمین روز  قمری در حاشیه ماه به پایان رساند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.

  این کاوشگر امروز ششصدمین روز زمینی اکتشاف علمی در نیمه پنهان ماه را پشت سر می گذارد؛ کاوشگر ماه چینی با استفاده از تجهیزات علمی مختلف حاشیه ماه و فراتر از آن را اکتشاف می کند.

طبق گزارش مرکز اکتشافات قمری و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین (CNSA)، هر دو فرودگر و کاوشگر در وضعیت عادی قرار دارند و به خوبی کار می کنند.

کاوشگر چانگ ای4 که ​​در تاریخ 8 دسامبر 2018 به فضا پرتاب شد، در تاریخ 3 ژانویه 2019 اولین فرود نرم را در دهانه فون کارمن در حوزه قطب جنوب نیمه پنهان ماه تجربه کرد.

از روز چهارشنبه گذشته، فرودگر و کاوشگر چین کار را برای بیست و یکمین روز قمری در قسمت دور ماه به پایان رسانده اند و در حال حاضر در شب قمری به سر می برند.

محققان چینی با کمک داده های منتقل شده این کاوشگر به زمین در تحقیقات حیاتی مانند تکامل زمین شناسی ماه، تابش و محیط رادیویی با فرکانس پایین پیشرفت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر چینی رکورد حضور در ماه را شکست

کاوشگر چینی رکورد حضور در ماه را شکست