مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-02فرهنگي

اعلام جزییات سومین جشنواره موسیقی کیش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حمید هادی دبیر هنری سومین جشنواره موسیقی کیش گفت: موسیقی نواحی ایران تجسم زوایای گوناگون یک زندگی کامل در چهارچوب فرهنگی سنتی است.

- ، حمید هادی دبیر هنری سومین جشنواره موسیقی کیش گفت: موسیقی نواحی ایران تجسم زوایای گوناگون یک زندگی کامل در چهارچوب فرهنگی سنتی است.

ایران کشوری است با خرده فرهنگ های متفاوت که بسته به اقلیم، باور های فرهنگی و سنتی گوناگون، جلوه هایی از جشن ها، سوگواری ها، حرکات آیینی، آوا ها و ترانه ها، موسیقی حماسی و مراسم های اجتماعی را در خود جای داده است.

دبیر هنری سومین جشنواره موسیقی کیش با اشاره به این موضوع که در ایران هرچه به مناطق مرکزی نزدیک می شویم موسیقی ردیف و دستگاهی نمود پیدا می کند، افزود: در کشور عزیزمان هر چقدر به سمت نواحی می رویم موسیقی قوی تر، دست نخورده تر و بهتر شده و دنیای متفاوتی را دارا می شود، برای اینکه موسیقی حرکات آیینی با بطن زندگی روزمره مردم در این مناطق عجین شده است.

در ایران موسیقی آیینی ترک ها، ترکمن ها، کردها، لرها، بختیاری ها، کولیان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان بزرگ، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان گنجینه های متفاوت، بی نظیر و غیرقابل توصیفی هستند که فرهنگ عامیانه را بر ریشه آداب و رسوم اقوام سرزمین سینه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام جزییات سومین جشنواره موسیقی کیش

اعلام جزییات سومین جشنواره موسیقی کیش