مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 18:452020-09-01فرهنگي

نگاهی به گنجینه های موزه هنرهای معاصر تهران + تصاویر


آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در زمره مجموعه های کم نظیر جهانی است؛ مجموعه ای که شامل آثار ایرانی و خارجی هنر نوین است و برخی از آثار این گنجینه از مهمترین و البته گران ترین آثار هنری جهان به شمار می روند.

- از زمان تشکیل موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1356، آثار ارزشمند هنرهای تجسمی از ایرانی گرفته تا جهانی در گنجینه موزه جای گرفتند و به مرور زمان بر ارزش های آن افزوده شد؛ آثاری که البته در این سال ها بارها و در غالب نمایشگاه های گوناگون به نمایش عمومی گذاشته شده است.

بیش از 3 هزار اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران موجود است که مجموعه آثار خارجی آن یک دوره 150 ساله از امپرسیونیسم تا هنر مفهومی را تشکیل می دهد.

در میان آثار خارجی، برخی از آنها جزو آثار گران قیمت در جهان محسوب می شوند و به نظر مادی و معنوی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

در این گزارش ایسنا تلاش شده است تا برخی آثار نقاشی هنرمندان خارجی موجود در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران معرفی شود.

****** پابلو پیکاسو پابلو پیکاسو (1973_1881) نقاش، مجسمه ساز و شاعر اسپانیایی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و‬ مبدع‬ سبک‬ کوبیسم‬ بود که آثارش از دوره حیات مورد توجه قرار گرفت و امروز پس از سال ها از زمان مرگش جزو گران ترین هنرمندان جهان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به گنجینه های موزه هنرهای معاصر تهران + تصاویر

نگاهی به گنجینه های موزه هنرهای معاصر تهران + تصاویر