مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 16:302020-09-01بين الملل

دانمارک پس از نقض حریم هوایی اش سفیر روسیه را احضار کرد


دانمارک امروز، سه شنبه اعلام کرد که در پی نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیمای جنگی روسیه، به نشانه اعتراض سفیر این کشور را احضار کرده است.

- دانمارک امروز، سه شنبه اعلام کرد که در پی نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیمای جنگی روسیه، به نشانه اعتراض سفیر این کشور را احضار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کپنهاگ مدعی شده که نقض حریم هوایی اش توسط جنگنده روس در جریان یکی از تمرین های نظامی ناتو صورت گرفته است؛ اقدامی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نیز به آن واکنش نشان داده است.

جپ کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: نقض حریم هوایی دانمارک توسط روسیه غیرقابل قبول است و ما این اقدام را به صورت جدی در دست بررسی داریم.

به نقل از یورونیوز، وزیر خارجه دانمارک در ادامه تصریح کرد: لازم است که همه از جمله روسیه به اصول اولیه و قوانین بین المللی احترام بگذارند و به آن پایبند باشند.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نیز در واکنش به این اقدام آنچه رویکرد تهاجمی روسیه خوانده شده را محکوم را کرده است.

ناتو در بیانیه ای به جزییات این رویداد اشاره و اعلام کرد که حادثه در برنهلم ، جزیره ای در بالتیک و شرق کپنهاگ روی داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانمارک پس از نقض حریم هوایی اش سفیر روسیه را احضار کرد

دانمارک پس از نقض حریم هوایی اش سفیر روسیه را احضار کرد