مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 08:252020-08-31فرهنگي

ایاصوفیه؛ یادگار باشکوه تاریخ برای استانبول


موزه ایاصوفیه که گردشگران آن را با نام مسجد ایاصوفیه نیز می شناسند، از جمله نمادهای مهم شهر استانبول ترکیه و شاهکار معماری متعلق به امپراتوری بیزانس است، - ایسنا/خراسان رضوی موزه ایاصوفیه که گردشگران آن را با نام مسجد ایاصوفیه نیز می شناسند، از جمله نمادهای مهم شهر استانبول ترکیه و شاهکار معماری متعلق به امپراتوری بیزانس است، کاربری این بنای ارزشمند تاریخی در ماه های اخیر از موزه به مسجد تغییر پیدا کرده است.

موزه ایاصوفیه که ساختمان اولیه آن در سال 360 میلادی به عنوان یک کلیسای چوبی ساخته شده، در حال حال حاضر به عنوان یکی از نمادهای عرفانی کشور ترکیه شناخته می شود.

ساختمان فعلی این موزه که معماری شاهکاری نیز دارد از دوره بیزانس و امپراطوری عثمانی به یادگار مانده است و به نوعی نمادی از پیوند اسلام و مسیحیت در ترکیه به حساب می آید.

گذر زمان برای این موزه ماجراهای متفاوتی را رقم زده است، همان طور که گفته شد ساختمان اولیه این موزه یک کلیسای چوبی بود اما زمانی که ارتش عثمانی توانست قسطنطنیه را فتح کند کاربری کلیسا در سال 1453 به مسجد تغییر پیدا کرد و تا قرن ها به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت.

با تغییر کاربری ایاصوفیه از کلیسا به مسجد، چهار مناره و بخش های دیگری از قبیل کتابخانه، مقبره ها، فواره ها و منبرها به ساختمان اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایاصوفیه؛ یادگار باشکوه تاریخ برای استانبول

ایاصوفیه؛ یادگار باشکوه تاریخ برای استانبول