مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 21:302020-08-30سياسي

برای طبیعی شدن بخش های ظهر عاشورا آب نخوردم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، همیشه و در هر یک از مقاطع تاریخی و مذهبی بودند افرادی که حضورشان غنیمتی برای سپاه مسلمانان شمرده شده است.

- بازیگر نقش زهیربن قین در سریال مختارنامه گفت: برای ضبط سکانس هایی که مربوط به ظهر عاشورا بود آب نخوردم که خشکی لب ها و دهانم واقعی باشد و با اینکه در بیابان بودیم و کار خیلی سخت بود این کار را کردم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، همیشه و در هر یک از مقاطع تاریخی و مذهبی بودند افرادی که حضورشان غنیمتی برای سپاه مسلمانان شمرده شده است.

آنهایی که در لحظه آخر به سپاه دوست پیوستند و در رکاب امام شان طعم شهادت را چشیدند.

در داستان و واقعا کربلا نیز از این افراد بسیار بودند، سربازانی که در لحظه های آخر و بر حسب ارادت ذاتی شان به سپاه امام حسین (ع) آمده و جنگیدن برای اهل بیت پیامبر (ص) را از وظایف خود می دانستند.

زهیربن قین نیز یکی از این افراد بود، او از بزرگان قبیله بجیله بود و از مردان شریف و شجاع شهر کوفه و قوم خود شمرده می شد.

زهیر به واسطه حضور در جنگ ها و فتوحات بسیار، جایگاه رفیعی به دست آورده بود.

زهیر در سال 60 هجری و زمانیکه از سفر حج برمی گشت با کاروان امام حسین (ع) در مسیر برخورد کرد و بعد از دعوت امام با اصرار همسرش به سپاه امام پیوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای طبیعی شدن بخش های ظهر عاشورا آب نخوردم

برای طبیعی شدن بخش های ظهر عاشورا آب نخوردم