مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 15:452020-08-29سياسي

طراحی سه بعدی آثار تاریخی لارستان


کار طراحی سه بعدی آثار و ابنیه های تاریخی با ابتکار جمعی از جوانان نخبه لارستانی اجرا شده است که ضمن احیاء و معرفی آنها، زمینه ای برای مرمت تخصصی این آثار باستانی ارزشمند فراهم می شود.

- رییس مرکز فنی و حرفه ای لارستان در گفتگو با خبرنگار فارس در لارستان گفت: هدف اصلی از عملی کردن ایده طراحی سه بعدی آثار تاریخی لارستان، کمک به بازسازی این ابنیه های باارزش است.

حجت ایزدمهر با اشاره به اینکه این پروژه به شکل گروهی و با شرکت چندین نفر از کارآموزان مرکز فنی و حرفه ای لارستان طرح ریزی و اجراشده است، افزود: در این ایده، توانستیم با یک همکاری بین رشته ای، کار را به شکل تیمی ترسیم و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه اساس پروژه شهر مجازی لار بر مبنای عکس هوایی گرفته شده از شهرقدیم لار در سال 1335 و قبل از وقوع زلزله و تخریب آثار باستانی در سال 1339 بوده است، تصریح کرد: در مرحله نخست به کمک نرم افزارهای پردازش و تصویر، گروهی از کارآموزان اطلاعات را به صورت دقیق از تصاویر استخراج کردند و سپس با اعزام تیم میدانی به محل استقرار آثار تاریخی، با استفاده از ابزارهای لیزری مختصات دقیقی از محل به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت مختصات از تیم میدانی توسط نرم افزار دوبعدی سازی پلان های آثار باستانی ترسیم می شود، خاطرنشان کرد: در مرحله بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سه بعدی آثار تاریخی لارستان

طراحی سه بعدی آثار تاریخی لارستان