مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 00:302020-08-27فرهنگي

بیم دارم گونه های فاقد اصالت موسیقی، جایگزین تعزیه خوانی شود


یک پژوهشگر هنرهای اسلام و موسیقی دان مقامی خراسان گفت: بنده بیم از آن دارم که گونه های فاقد اصالت و بدون ریشه، جای تعزیه خوانی را بگیرد که این موضوع باید مورد توجه ما قرار گیرد تا گونه های بدون ریشه جایگزین هنرهای اصیل ما نشود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر هنرهای اسلام و موسیقی دان مقامی خراسان گفت: بنده بیم از آن دارم که گونه های فاقد اصالت و بدون ریشه، جای تعزیه خوانی را بگیرد که این موضوع باید مورد توجه ما قرار گیرد تا گونه های بدون ریشه جایگزین هنرهای اصیل ما نشود.

مجتبی قیطاقی در برنامه روایت آزادگی که در جهت بررسی روند تاریخی موسیقی آیینی و تعزیه در فرهنگ عاشورا، به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و به صورت گفت وگوی مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تعزیه مختص ایران و جزو فرهنگ دیرین ایران است و در هیچ کشور دیگری نمونه این گونه عزاداری مشاهده نمی شود.

باعث افتخار است که در سال 2010، بنابر پیشینه تاریخی و باور جهانی، تعزیه ایران در فهرست نمونه میراث معنوی بشری در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

وی در رابطه با تاریخچه تعزیه در ایران بیان کرد: آیین مداری، احترام به مذهب و پیشینه مذهبی و آن چه که جزو آیین های عبادی این سرزمین است، همیشه مرام ایرانیان بوده و در پیشینه ما در ایران باستان جریان داشته و اکنون هم جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیم دارم گونه های فاقد اصالت موسیقی، جایگزین تعزیه خوانی شود

بیم دارم گونه های فاقد اصالت موسیقی، جایگزین تعزیه خوانی شود