مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 12:052020-08-27سياسي

برگزاری آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در ده زیار کرمان


همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، بازسازی واقعه عاشورا در خاستگاه تعزیه استان کرمان روستای ده زیار برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، هوشنگ انکوتی با اشاره به قدمت چند ساله آیین تعزیه خوانی در روستای ده زیار گفت: این مراسم ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در گلزار شهدای روستا برگزار می شود.

سرپرست هیأت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار با اشاره به اینکه مراسم تعزیه خوانی در ده زیار با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در فضای باز و رعایت فاصله اجتماعی شرکت کنندگان و با استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار دوخت ماسک از حدود یک ماه پیش توسط گروه جهادی هیأت انجام شده است، خاطرنشان کرد: زنان روستا بیش از 10 هزار ماسک برای استفاده در مراسم تعزیه خوانی دوخته و تحویل هیأت داده اند.

انکوتی با اشاره به اینکه فضاسازی محل برگزاری مراسم تعزیه از حدود بیست روز پیش آغاز شده است، گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم شکوهمند تعزیه امام حسین(ع) اندیشیده شده است.

شایان ذکر است؛ روستای ده زیار به عنوان خاستگاه تعزیه استان کرمان در کشور به شمار می رود و همه ساله با برگزاری سوگواره های ملی تعزیه باعث ارتقای سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در ده زیار کرمان

برگزاری آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در ده زیار کرمان