مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 09:002020-08-26اقتصادي

3.5 میلیون روستایی به دلیل بی آبی در آستانه مهاجرت به شهرها


مشکل این است که به اقتصاد روستایی پرداخته نشده است و روستا را در کشاورزی خلاصه کرده ایم، زمانی که در روستا تنوع اقتصاد وجود نداشته باشد جوانان در روستا نخواهند ماند.

- یک کارشناس اقتصاد توسعه گفت: مشکل این است که به اقتصاد روستایی پرداخته نشده است و روستا را در کشاورزی خلاصه کرده ایم، زمانی که در روستا تنوع اقتصاد وجود نداشته باشد جوانان در روستا نخواهند ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، کمال اطهاری در خصوص اهمیت روستا، گفت: تولیدات مواد غذایی در روستاها شکل می گیرد بنابراین هرچه ساماندهی این امر کاملتر شود امنیت غذایی بهتر فراهم شده و درنهایت روستاییان از درآمد بیشتری برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی کشور ما در حال مخاطره است و این به دلیل گرم شدن کره زمین و برداشت های بی رویه از منابع طبیعی، آب، مرتع و جنگل است.

با وجود آنکه امسال به دلیل بارندگی های ویژه و بی سابقه در یک قرن اخیر امنیت غذایی بهتری داریم، اما معمولا 60 درصد مواد غذایی ما به واردات وابسته است و اگر آن کشورها دچار بحران شوند امنیت غذایی ما نیز دچار بحران خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد توسعه با بیان اینکه در تمام جهان اقتصاد روستایی سطح بسیار اندکی از اشتغال و تولید ناخالص را دارد، گفت: این به معنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3.5 میلیون روستایی به دلیل بی آبی در آستانه مهاجرت به شهرها

3.5 میلیون روستایی به دلیل بی آبی در آستانه مهاجرت به شهرها