مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 08:202020-08-26سياسي

رییس میراث یبد: شعارنویسی روی بناهای تاریخی خلاف عرف و قانون است


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در واکنش به نصب پارچه سیاه عزاداری محرم و شعارنویسی با اسپری روی دیوارهای قلعه تاریخی مهرجرد میبد، - ایسنا/یزد رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در واکنش به نصب پارچه سیاه عزاداری محرم و شعارنویسی با اسپری روی دیوارهای قلعه تاریخی مهرجرد میبد، اظهار کرد: دیوارنویسی روی بناهای تاریخی، هر چند ارزش معنوی و دینی داشته باشد ولی از نماد و ارزش بنا کاسته و بر خلاف عرف و قانون است.

رسول مشتاقان ردر گفت وگو با ایسنا با بیان این که مذهب و هیئت های مذهبی داری جایگاه و ارزش خاص خود هستند، گفت: آیین های مذهبی و مراسم ویژه مذهبی دارای ارزش و جایگاه ویژه هستند که حتی در شهرستان میبد بعضی از این آیین های مذهبی نیز به ثبت میراث ملی رسیده و همگی آن را ارج می نهیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از حرکت ها به نام مذهب، تیشه به ریشه آثار و بناهای تاریخی می زند که ممکن است گاهاً این سهل انگاری ها را نتوان در آینده با ایجاد خسارت های که به جا می گذارد، جبران و میراث را برای نسل های بعدی هویدا کرد.

این مسئول با اشاره به این که ارزش مذهب در کشور و استان یزد از میراث فرهنگی با ارزش تر است، اظهار کرد: مخالف هر آنچه که آیین و مذهب اسلام و تشیع را سراپا نگه دارد، نیستیم اما باید به ارزش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس میراث یبد: شعارنویسی روی بناهای تاریخی خلاف عرف و قانون است

رییس میراث یبد: شعارنویسی روی بناهای تاریخی خلاف عرف و قانون است