مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 05:552020-08-26پزشكي

چرا به آلزایمر مبتلا می شویم و چگونه باید با آن مقابله کنیم؟


یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیحاتی در مورد بیماری آلزایمر پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، محمد علی اکبریان نیا در خصوص علل به وجود آمدن بیماری آلزایمر گفت: آلزایمر یا همان فراموشی و نسیان اغلب در سنین بالا و به دلیل از بین رفتن و تحلیل سلول‌های عصبی مغز رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه کار سلول‌های عصبی در دوران جوانی برقراری ارتباط و شبکه‌ای کردن فعالیت‌های مغز است، ادامه داد: اگر این سلول‌ها دچار اختلال شوند و یا تعدادشان کاهش یابد بیماری آلزایمر یا فراموشی عارض می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: این بیماری ممکن است، بر اثر سکته‌های متعدد مغزی، کمبود برخی مواد مورد نیاز بدن، ابتلا به برخی بیماری‌های اختلال غدد داخلی و در مواردی به دلیل ژنتیک افراد اتفاق بیفتد.

اکبریان نیا اظهار کرد: هر چه قدر سلول‌های عصبی پیرتر شوند و سن انسان افزایش یابد، شانس بروز آلزایمر بیشتر می‌شود، به طوری که موارد ابتلا به آلزایمر در افراد حدود 60 تا 65 سال 2 تا 3 درصد است و این در حالی است که 30 درصد از اشخاص بالای 85 سال دچار اختلال در عملکرد مغز و بیماری آلزایمر می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه دلیل اصلی بروز آلزایمر عدم رسیدگی به سلول‌های عصبی مغز است و سلول‌های مغزی هم مانند بدن احتیاج به ورزش دارند، افزود: ورزش سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به آلزایمر مبتلا می شویم و چگونه باید با آن مقابله کنیم؟

چرا به آلزایمر مبتلا می شویم و چگونه باید با آن مقابله کنیم؟