مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 12:052020-08-25اقتصادي

ضرورت تحقق مالیات پلکانی بر مشاغل پردرآمد


یکی از چالش های پیش روی دولت، تأمین منابع مالی از طریق افزایش درآمدهای غیرنفتی همچون بستن منافذ فرار مالیاتی و تعریف پایه های مالیاتی مغفول است که یکی از این منافذ، - سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس؛ شیراز یکی از چالش های بزرگ پیش روی دولت، تأمین منابع مالی از طریق افزایش درآمدهای غیرنفتی همچون بستن منافذ فرار مالیاتی و تعریف پایه های مالیاتی مغفول است که یکی از این منافذ، اخذ مالیات  پلکانی از پزشکان، وکلا، و مشاغل پردرآمد است.

اگر چه فشار پزشکان از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای مستثنی کردن آنها از قانون پرداخت مالیات پلکانی بر کارانه ها و فشار وکلا از طریق کانون های وکلای دادگستری جریان دارد اما نیاز است که این کار تحقق یابد.

در استان فارس هم همچون سایر نقاط کشور، این بحث وجود دارد چرا که شیراز را قطب پزشکی کشور می نامند و در این کلانشهر پزشکان، پرکارتر و فعال تر هستند.

در این راستا با ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفتگویی داشتیم.

مالیات فعالان اقتصادی محاسبه و از آنها مطالبه می شود هاشمی در ارتباط با مالیات پزشکان اظهار داشت: پزشکانی که درآمدی 9 میلیون تومان به پایین داشته باشد، در قالب تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم می گنجند و آنها که از دستگاه پوز استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تحقق مالیات پلکانی بر مشاغل پردرآمد

ضرورت تحقق مالیات پلکانی بر مشاغل پردرآمد