مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 10:052020-08-25سياسي

نقد به کمبود منابع علمی و اقتباس از واقعه عاشورا در حوزه پوشاک


راضیه ابراهیمیان فعال حوزه مد و لباس می گوید، عدم درک از چگونگی الهام گیری و اقتباس از این موضوع پراهمیت تاریخی، بسیاری از شرکت کنندگان موفق به راه یابی در این نمایشگاه نشدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، تعداد آثار رسیده در قیاس با سال های گذشته کمتر بود اما بااین حال تلاش افراد برای حضور در این نمایشگاه قابل تقدیر است.

آثار در بخش های پوشش سر، مانتو اجتماع، پیراهن آقایان، تی شرت، کالکشن سازی و… به دبیرخانه رسیده و تعدادی از طرح ها به بخش نمایش راه یافت.

همچنین بخش پیراهن مردانه و مانتو اجتماع منتخب دریافت جوایز شدند که دارای استفاده از تدابیر خطی در طراحی لباس و تناسب رنگی و استفاده از پارچه بافی سنتی، تکنیک برش، نقاشی روی پارچه و رودوزی ها و پارچه سازی با نقوش و خوشنویسی و استفاده از نمادها و نشانه ها با موضوع عاشورایی که بیشتر به صورت عینی بوده اند.

ابراهیمیان اذعان داشت: نکته دیگری که باید در ارتباط با آثار این دوره عرض کنم این است که متأسفانه به دلیل کمبود منابع علمی و عدم درک از چگونگی الهام گیری و اقتباس از این موضوع پراهمیت تاریخی بسیاری از شرکت کنندگان موفق به راه یابی در این نمایشگاه نشدند.

او با اشاره به این که طراحی با استفاده از چنین المان هایی بسیار سخت بوده و با المان های دیگر که حال آدم خوب می شود و احساس شادی دارد متفاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد به کمبود منابع علمی و اقتباس از واقعه عاشورا در حوزه پوشاک

نقد به کمبود منابع علمی و اقتباس از واقعه عاشورا در حوزه پوشاک