مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 02:452020-08-24اقتصادي

بورس گرفتار آزمون و خطا ی دولتمردان/ بی برنامگی دولت عامل تشدید اُفت شاخص


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، افت شاخص بورس از کانال نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار واحد طی 15 روز در روز قبل به عدد 1 میلیون و 600 هزار واحد رسید.

اتفاقی که بسیاری از سهامداران حقیقی به ویژه تازه واردان را با ضرر 30 تا 60 درصدی روبرو کرد.

- شهدایی در ادامه تصریح کرد: تصمیم گیری های نا وقت و بی توجه به شرایط بازار، کار دست بورس و سهامداران داده است، یک روز اعلام کردند بازار در حال بالا رفتن و روند رو به رشد است پس باید اعتبار کارگزاری ها کم شود، حالا که با بازار ریزشی مواجه شده اند دوباره تصمیم به افزایش اعتبار کارگزاری ها تا 50 درصد گرفته اند! یعنی بازار سرمایه، بازاری به این حساسی درگیر آزمون و خطا های این مسوول و آن مسوول شده است.

تصمیمات غلط تکرار می شوداین کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات مخربی که می تواند بورس را در روند ریزشی قرار دهد خاطر نشان کرد: اردیبهشت ماه با آزاد سازی سهام عدالت و عرضه آن در بورس ضربه سختی به بازار وارد کردند، دو هفته بازار ها از این تصمیم به هم خورد، دوباره اعلام کردند که بعد از عید غدیر بخشی از سهام عدالت آزاد می شود و باز هم اجازه دادند در بازار به فروش گذاشته شود، جای تعجب دارد با داشتن تجربه زیان بار آزاد سازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه چرا دوباره دست به چنین اقدامی زدند آن هم زمانی که بازار در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس گرفتار آزمون و خطا ی دولتمردان/ بی برنامگی دولت عامل تشدید اُفت شاخص

بورس گرفتار آزمون و خطا ی دولتمردان/ بی برنامگی دولت عامل تشدید اُفت شاخص