مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 21:352020-08-24اقتصادي

مجلس واردات محصولات تراریخته را ممنوع کند/ قاچاق بذرهای تراریخته به کشور


مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با بیان اینکه بذرهای هیبرید تراریخته کلزا و ذرت به صورت قاچاق به کشور وارد می شود، گفت: مجلس باید تمام هم و غم خود را صرف منع واردات محصولات تراریخته کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان فارس من ضمن اعتراض به واردات محصولات تراریخته به کشور اعلام کرده اند، مجلس واردات محصولات تراریخته را ممنوع کند.

آنها به فارس اعلام کرده اند که سالانه نزدیک به 10 میلیون تن انواع محصولات دستکاری شده ژنتیکی یا تراریخته (GMO) شامل سویا، ذرت، کلزا، روغن های نباتی و پنبه توسط واردکنندگان عمده وارد کشور می شود.

براساس قانون مصوب مجلس واردات، کشت و مصرف تراریخته ها بدون کسب مجوز ممنوع است.

  در اعتراض به مخاطبان سامانه فارس من به واردات محصولات تراریخته آمده است؛ جالب است با اینکه آمریکا واردات غذا و داروهای حیاتی و حتی پانسمان کودکان پروانه ای را به ایران تحریم و سبب فوت ده ها کودک پروانه ای شده، ولی واردات میلیون ها تن سویای تراریخته به کشور برای نهاده های دامی و متاسفانه سفره مردم مشکلی ندارد، آیا نباید شک کرد؟ اکثر روغن های نباتی وارداتی در بازار تراریخته است، ما در این پویش از مجلس می خواهیم واردات تراریخته را به طور کامل ممنوع و به جای آن از تولیدات داخلی خودمان از نوع سالم حمایت شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس واردات محصولات تراریخته را ممنوع کند/ قاچاق بذرهای تراریخته به کشور

مجلس واردات محصولات تراریخته را ممنوع کند/ قاچاق بذرهای تراریخته به کشور