مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 03:552020-08-24اقتصادي

وضعیت ایمنی معادن مازندران نامطلوب است


رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه تعداد معادن فعال زغال سنگ مازندران نسبت به سال 98 کاهش یافته است، گفت: وضعیت ایمنی معادن از جایگاه مناسبی برخوردار نیست.

- رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران از چالش های به وجود آمده در ایمنی معادن کشور به ویژه معادن خصوصی خبر داد و اظهار کرد: در علم معدنکاری باید درصدی از درآمد معدن صرف ایمنی شود، اما متاسفانه به علت فشارهای اقتصادی وارده و قیمت بالای تجهیزات و یا در اثر نبود نظارت کافی هزینه ایمنی تأمین نمی شود.

وی در مورد انواع معادن مازندران بیان کرد: استان مازندران دارای دو نوع معادن زیرزمینی و روباز شامل معدن شن و ماسه است که این معادن از لحاظ ایمنی و تعداد کارگران تفاوت هایی دارند.

مرتضوی مشکلات ایمنی معادن روباز را ریزش، رانش و پایداری پله ها دانست و گفت: هم اکنون اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران و سازمان نظام مهندسی استان در تلاشند تا با آموزش این حوادث را کاهش دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه انفجار یکی از مشکلات ایمنی معادن زیرزمینی مانند معدن زغال سنگ است، تصریح کرد: این معادن به علت بیشتر بودن تعداد کارگر نسبت به معدن روباز و هزینه های هنگفت خرید تجهیزات ایمنی از شرایط حساسی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ایمنی معادن مازندران نامطلوب است

وضعیت ایمنی معادن مازندران نامطلوب است