مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 04:152020-08-22فرهنگي

مهدی اخوان ثالث از شاعران یزدی تبار بود


پژوهشگر فرهنگ عامه یزد و از نویسندگان برجسته این استان از «مهدی اخوان ثالث» که از برترین و وفادارترین شاعران پیروی نیمایوشیج بود، به واسطه پدرش که اهالی فهرج یزد بود، - ایسنا/یزد پژوهشگر فرهنگ عامه یزد و از نویسندگان برجسته این استان از مهدی اخوان ثالث که از برترین و وفادارترین شاعران پیروی نیمایوشیج بود، به واسطه پدرش که اهالی فهرج یزد بود، به عنوان یکی از مشاهیر یزدی تبار یاد می کند.

حسین مسرّت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا یکی از شعرای بسیار نامی معاصر که اصالتاً از ناحیه پدر یزدی است را زنده یاد مهدی اخوان ثالث نام می برد و می گوید: اخوان ثالث که از بزرگ ترین شعرای عصر حاضر است، فرزند علی متخلّص به امّید از اهالی فهرج یزد بود.

این ها سه برادر بودند که به مشهد مهاجرت کردند و به این دلیل نام خانوادگی اخوان ثالث را گرفتند.

وی با بیان این که پدر مهدی اخوان ثالت در جوانی به مشهد مهاجرت کرد و در آنجا به عطّاری مشغول شد، تصریح می کند: مهدی اخوان ثالث در سال 1307 هجری شمسی در مشهد و از یک مادر مشهدی به دنیا آمد.

این پژوهشگر یزدی با بیان این که مهدی اخوان ثالث در سال 1323 به استخدام اداره ی آموزش و پرورش تهران درآمد و برای تدریس به ورامین رفت، اضافه میکند: او از سال 1323 سرودن شعر را آغاز کرد و به عضویّت انجمن ادبی خراسان که یکی از بزرگ تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی اخوان ثالث از شاعران یزدی تبار بود

مهدی اخوان ثالث از شاعران یزدی تبار بود