مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 12:002020-08-20سياسي

اهمیت عزای بر امام حسین(ع) در روایت امام صادق(ع)


در کتاب منتهی الامال از قول امام صادق علیه السلام در ثواب عزاداری برای امام حسین علیه السلام آمده است: نَفَس کسی که برای مظلومیت ما محزون است تسبیح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، در کتاب منتهی الامال از قول امام صادق علیه السلام درباره عزاداری برای امام حسین علیه السلام و ماتم در عزای آن حضرت آمده است: شیخ جلیل جعفر بن قولویه از ابن خارجه روایت کرده است: روزی در خدمت امام صادق علیه السلام بودیم و امام حسین علیه السلام را یاد کرده و از ایشان نام بردیم، حضرت بسیار گریستند و ما نیز به تبع ایشان گریستیم.

پس از آن فرمودند: امام حسین علیه السلام فرمود من کشته گریه و زاری (اشکم) هستم نام من در نزد هیچ مؤمنی برده نمی شود مگر آن که محزون و گریان شود.

در روایت آمده است هیچ روزی نبود که اسم امام حسین علیه السلام در نزد امام صادق علیه السلام برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بیاورند.

آن حضرت در تمام روز گریان و محزون بودند و می فرمودند: امام حسین علیه السلام سبب گریه هر مؤمن است.

شیخ طوسی و شیخ مفید از ابان بن تغلب روایت کرده اند که حضرت صادق علیه السلام فرمودند: نَفَس کسی که برای مظلومیت ما محزون است تسبیح است و اندوه و ماتم او عبادت خدا و پوشیدن اسرار ما از بیگانگان جهاد در راه خداست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت عزای بر امام حسین(ع) در روایت امام صادق(ع)

اهمیت عزای بر امام حسین(ع) در روایت امام صادق(ع)