مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-20بين الملل

شکست حاکمیت لیبرال در عراق توسط آمریکا / درس عبرت اعتماد به غرب


آمریکا آمده بود تا با رفاه و پیشرفت حاصل از حاکمیت بخشیدن به نظام لیبرال دموکراسی در عراق، منطقه را زیر سیطره خود در آورد، اما در برقراری امنیت نیروهای خود هم درماند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، پوریا سرداریان: پس از پیروزی نسبتاً آسان آمریکا بر طالبان در اوایل دهه 80، طرح حمله آمریکا به عراق عملیاتی شد.

آمریکایی ها امیدوار بودند با فتح عراق و ایجاد یک الگوی موفق حاکمیت لیبرال دموکراسی آمریکایی در آنجا، قدرت نرم خود در منطقه غرب آسیا را به رخ بکشند و بدون پرداخت هزینه درگیری و با بهره گیری از مردم شیفته غرب گرایی در سایر کشورها از جمله ایران، جای پای خود را در منطقه تثبیت کنند.

آمریکایی ها به قدری در نتیجه بخش بودن برنامه خود مطمئن بودند که وزیر دفاع آمریکا در ترکیه گفته بود ما پس از فتح عراق، حتی برای جمع آوری زباله های کف خیابان های بغداد هم برنامه ریزی کرده ایم.

اما واقعیت میدانی طور دیگری رقم خورد.

چنان که آمریکایی ها در جمع کردن جنازه سربازان آمریکایی از کوچه پس کوچه های بغداد هم بازمانده بودند و ناچار بودند با ایجاد محدوده امنیتی و پس از ساعت ها، جنازه هایشان را جمع و جور کنند! با وجود این شرایط، آمریکایی ها پس از چندی اعلام کردند که برای دخیل کردن نظر جوانان عراقی، شورای مشورتی تشکیل می دهند تا از نظر خود مردم ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست حاکمیت لیبرال در عراق توسط آمریکا / درس عبرت اعتماد به غرب

شکست حاکمیت لیبرال در عراق توسط آمریکا / درس عبرت اعتماد به غرب