مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 02:552020-08-17اقتصادي

دریان  و رونق تولید عسل در روزهای کرونایی


این روزها تولید و بسته بندی عسل در دریان ، روستایی لاکچری که سال گذشته به شهر تبدیل شده و به تازگی مجوز شهرداری گرفته، رونق دارد.

- کردیان می افزاید: عسل ها پس از برداشت به واحد بسته بندی انتقال می یابد و پس از طی مراحل پاستوریزاسیون، فرآوری شده و عرضه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی می گوید: میزان ظرفیت تنها کارخانه فرآوری عسل در دریان که متعلق به بنده است، 369 تن در سال بوده که حتی مقادیر بالایی از ظرفیت به کار گرفته می شود.

وی ادامه می دهد: شهر دریان، در یک منطقه ییلاقی با پوشش گیاهی فوق العاده برای پرورش زنبورعسل قرار دارد، زنبورها از گیاهان دارویی تغذیه می کنند از این رو کیفیت عسل های منطقه دریان بسیار بالا است.

کارگران برداشت عسل در مزرعه آقای کردیان مشغول کار هستند و پس از برداشت موم از کندو، آن ها را در یک دستگاه قرار می دهد و سپس عسل خالص در ظرف های بزرگ جمع آوری می کنند.

دریان از توابع شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی است، در کوچه و خیابان های مختلف این شهر می توان ویلاهای لاکچری با ماشین های مدل بالا را رویت کرد که متلعق به بومیان این شهر است که با کار و تلاش توانسته اند به درجات بالای زندگی مرفه برسند.

دریان یک شهر مذهبی و خوش آب و هوا نیز محسوب می شود چرا که از دیرباز و به رسم گذشتگان در انتهای هر کوچه یک مسجد وجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریان  و رونق تولید عسل در روزهای کرونایی

دریان  و رونق تولید عسل در روزهای کرونایی