مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 10:402020-08-17سياسي

شبهات استفاده از محصولات تراریخته و ارگانیک بررسی شد


شبهات و سوالات جامعه درباره استفاده از محصولات تراریخته و ارگانیک در یک وبینار علمی حوزه بیوتکنولوژی با مشارکت شاخه دانشجویی انجمن ایمنی زیستی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست تخصصی آنلاین محصولات تراریخته یا ارگانیک؟! با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور توسط دانشگاه یزد و با همکاری انجمن علمی بیوتکنولوژی این دانشگاه و شاخه دانشجویی انجمن ایمنی زیستی کشور برگزار شد.

در این نشست تخصصی جنبه های مختلف مرتبط با محصولات تراریخته و ابهامات مطرح شده در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این بحث در آینده نزدیک ادامه یابد و به صورت کرسی آزاداندیشی در دانشگاه یزد تعریف شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این نشست سمیرا کهک دبیر کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ایران به بررسی قوانین و ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته در ایران و جهان پرداخت.

وی با تعریف برچسب گذاری و حد آستانه (Acceptance threshold) تراریختگی در موجودات زنده یا محصولات غذایی، گفت: موضوع برچسب گذاری محصولات حاصل از زیست فناوری نوین در سال 2011 در دسـتور کـار کمیته کدکس برچسب گذاری غذا قرار گرفت و مصوب شد که با توجه به اینکه سلامت این محصولات طی ارزیابی های ایمنی زیستی و صدور مجوز تایید می شود، هر کدام از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبهات استفاده از محصولات تراریخته و ارگانیک بررسی شد

شبهات استفاده از محصولات تراریخته و ارگانیک بررسی شد