مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 04:552020-08-16پزشكي

تغذیه صحیح به کنترل استرس کمک می کند/مواد قندی را محدود کنید


یک متخصص تغذیه، رژیم غذایی مناسب را راهبردی موثر در کنترل استرس عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرجان عجمی، با اشاره به اینکه تغذیه صحیح می تواند کمک موثری برای کنترل استرس باشد، گفت: یک رژیم غذایی درست مبتنی بر سه اصل مهم تعادل، تنوع و البته میانه روی در دریافت گروه های غذایی مختلف است و علاوه بر رعایت این اصول کلی باید توجه داشت که نوشیدن آب کافی و فعالیت فیزیکی کافی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بروز استرس داشته باشد.

وی افزود: همچنین دریافت منابع غذایی حاوی ویتامین B6، B12 و فولات و پرهیز از دریافت منابع غذایی حاوی کافیین برای کاهش استرس و اضطراب مهم است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دریافت غذا به صورت وعده های منظم و کوچک و با نمایه گلیسمی پایین به ثبات بیشتر قند خون کمک می کند، اظهار کرد: توجه کنید که اختلالات قند خون و گرسنگی می تواند محرک ایجاد استرس و اضطراب باشد و در صورتی که از منابع غذایی حاوی قند و شکر و یا کربوهیدرات های ساده به میزان زیاد در رژیم غذایی استفاده کنید، قند خون و به دنبال آن انسولین در خون افزایش پیدا می کند و سپس کاهش پیدا می کند.

عجمی توضیح داد: نوسانات سریع قند خون و به دنبال آن انسولین می تواند باعث ایجاد تغییرات در خلق و خو و رفتار شود و افراد احساس کنند که برای کاهش استرس خود نیاز به شیرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه صحیح به کنترل استرس کمک می کند/مواد قندی را محدود کنید

تغذیه صحیح به کنترل استرس کمک می کند/مواد قندی را محدود کنید