مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 03:252020-08-15اجتماعي

گاندو هنوز قربانی می گیرد/ چالش قابل حل تامین آب شرب


طرح های آبرسانی به روستاهای حوالی محل زیست گاندوها سالهاست نیمه کاره رها شده اند، هر تابستان کودکان بلوچ برای تامین آب با حمله این تمساح قربانی اهمال مسئولان می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دو سالی است که آسمان روی خوشش را به سرزمین خشکی زده سیستان و بلوچستان نشان داده است و بارش پیاپی باران، از تشنگی زمینش کاسته است.

تالاب ها و رودخانه های این استان مرزی پر آب شده اند اما سیراب شدن زمین روی ناخوشی هم داشت به راه افتادن سیلاب، سیلابی که خیلی از خانه ها را ویران کرد.

ترسالی در دو سال اخیر سیستان و بلوچستان و سیلابش آب را به خانه گاندوها (تمساح های پوزه کوتاه) هم انداخت و 400 سَر گاندو را در 430 کیلومتر از طول رودخانه سرباز در منطقه باهوکلات در گوشه جنوب شرقی ایران را بیش از همیشه پراکنده کرده است.

منطقه حفاظت شده باهوکلات که محل زیست گاندوهاست، در طول مرز مشترک ایران و پاکستان واقع شده و شامل محدوده شهرستان های چابهار، سرباز و بخش هایی از نیکشهر می شود.

تابستان های زود هنگام و بلند مدت بلوچستان که از اردیبهشت ماه تا اواسط مهرماه می رسد، گاندوها تخم ریزی می کنند و چشم انتظار فرزندان جدیدشان حسابی حساس و عصبی و مهاجم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاندو هنوز قربانی می گیرد/ چالش قابل حل تامین آب شرب

گاندو هنوز قربانی می گیرد/ چالش قابل حل تامین آب شرب