مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 08:452020-08-13فرهنگي

خانه موزه نهضت جنگل راه اندازی می شود


به گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، بر اساس تفاهم نامه منعقده با شهرداری رشت در خصوص ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی در اختیار شهرداری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مرمت خانه تاریخی میرزا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با شهرداری رشت در خصوص ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی در اختیار شهرداری، مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگی در شهر رشت به صورت مشارکتی با همکاری شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی گیلان آغازشده است.

وی با بیان اینکه کلیه اعتبارات مرمت و ساماندهی این مجموعه از طریق شهرداری رشت تأمین شده، گفت: با نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی گیلان مرمت های لازم روی این بنا صورت می گیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به فعالیت های برنامه ریزی شده در این مرحله از مرمت تصریح کرد: رنگ آمیزی، لکه گیری، تعمیرات سقف و پلکان های بنا، بندکشی آجرها، مرمت ویترین ها و جمع آوری سازه های ناهمگون ازجمله اقداماتی است که در این مرحله در خانه میرزا انجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، خانه تاریخی میرزا کوچک خان در محله استادسرا رشت قرار دارد که به شماره 22508 در 27 اسفندماه 1386 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه موزه نهضت جنگل راه اندازی می شود

خانه موزه نهضت جنگل راه اندازی می شود