مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-13بين الملل

رایزنی آمریکا و ترکیه درباره ایجاد «منطقه عاری از سلاح» در لیبی


سفیر آمریکا در لیبی در دیدار با مقامات ترکیه در آنکارا امکان ایجاد منطقه خلع سلاح شده در مرکز لیبی(حدفاصل دو شهر سرت و الجفره) را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریچارد نورلاند سفیر آمریکا در لیبی روز چهارشنبه با مقامات ترکیه در آنکارا دیدار کرد.

در این دیدار امکان ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرکز لیبی- حدفاصل دو شهر سرت و الجفره- و نیز فراهم کردن شرایطی برای موسسه ملی نفت جهت ازسرگیری تولیدات نفت بررسی شد.

سفارت آمریکا در لیبی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که نورلاند در آنکارا با مقامات ترکیه درباره نیاز مبرم به حمایت از ندای لیبیایی ها برای پایان دادن به درگیری ها و بازگشت به گفت وگوی سیاسی تحت نظارت سازمان ملل با حفظ احترام کامل به حاکمیت و سلامتی ارضی لیبی، رایزنی کرد .

طبق گزارش وبگاه عربی 21 ، این دیدار پس از گفت وگوی تلفنی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، برگزار شد.

در این دیدار اقدامات لازم برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرکز لیبی، عقب نشینی کامل و متقابل نیروهای بیگانه و مزدور، فراهم کردن شرایط مناسب برای موسسه ملی نفت جهت ازسرگیری تولید نفت و تقویت شفافیت و اصلاحات اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی آمریکا و ترکیه درباره ایجاد «منطقه عاری از سلاح» در لیبی

رایزنی آمریکا و ترکیه درباره ایجاد «منطقه عاری از سلاح» در لیبی