مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-13بين الملل

اخباری از تهدید شدن سایت رآکتور هسته ای کره شمالی در سیل اخیر


یک اندیشکده مستقر در آمریکا امروز (پنجشنبه) گزارش داد، تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که سیل اخیر در کره شمالی احتمالا موتورخانه های مرتبط با اصلی ترین تاسیسات هسته ای این کشور را تخریب کرده است.

- یک اندیشکده مستقر در آمریکا امروز (پنجشنبه) گزارش داد، تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که سیل اخیر در کره شمالی احتمالا موتورخانه های مرتبط با اصلی ترین تاسیسات هسته ای این کشور را تخریب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحلیلگران وبسایت 38 نورث که بر کره شمالی نظارت دارد، اعلام کرد تصاویر ماهواره ای از 6 تا 11 اوت نشان می دهند که سیستم های خنک کننده رآکتور هسته ای مرکز تحقیقات عملی هسته ای یونگبیون در برابر تحولات آب و هوایی شدید آسیب پذیر هستند.

شبه جزیره کره تحت تاثیر یکی از طولانی ترین دوره های بارش در تاریخ اخیر قرار گرفت که با سیل و رانش زمین همراه شد و تلفات جانی و مالی هم در کره شمالی و هم در کره جنوبی به بار آورد.

تاسیسات هسته ای یونگبیون که شامل رآکتورهای اتمی، تجهیزات بازپردازش سوخت و وسایل غنی سازی اورانیوم است و گمان می رود در برنامه تسلیحات هسته ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد، در حاشیه رودخانه کوریونگ و 100 کیلومتری شمال پیونگ یانگ قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخباری از تهدید شدن سایت رآکتور هسته ای کره شمالی در سیل اخیر

اخباری از تهدید شدن سایت رآکتور هسته ای کره شمالی در سیل اخیر