مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 01:352020-08-12سياسي

چه مجرمانی باید منتظر «محرومیت از حقوق اجتماعی» باشند؟


قانونگذار در برخی جرایم همچون جرایم عمدی و محکومیت قطعی کیفری ناشی از جرم، محرومیت از حقوق اجتماعی را با توجه به نوع جرم پیش‎بینی کرده است.

- قانونگذار در برخی جرایم همچون جرایم عمدی و محکومیت قطعی کیفری ناشی از جرم، محرومیت از حقوق اجتماعی را با توجه به نوع جرم پیش‎بینی کرده است که از 2 سال تا 7 سال را در بر می‌گیرد که این محرومیت‌ها استخدام در دستگاه‌های حکومتی تا نامزدی کرسی‌های ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و تصدی ریاست قوه قضاییه را در بر می‌گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» پس از طی زمان ذکرشده در قانون یعنی 2 تا 7 سال تمام محرومیت‌های حقوق اجتماعی از بین می‌رود مگر محرومیت ناشی از داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، عضویت در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا هیأت دولت و تصدی معاونت رییس جمهور، تصدی ریاست قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور و ریاست دیوان عدالت اداری که به صورت دائمی برقرار است.

در همین ارتباط سوالی از اداره کل حقوقی قوه قضاییه مطرح شده است که آیا ملاک محکومیت قطعی کیفری در جرایم عمدی، مجازات قانونی جرم است یا مجازات در نظر گرفته‎شده برای مجرم که می‌تواند همراه با تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه مجرمانی باید منتظر «محرومیت از حقوق اجتماعی» باشند؟

چه مجرمانی باید منتظر «محرومیت از حقوق اجتماعی» باشند؟