مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 10:502020-08-12سياسي

معرفی میراثِ محرم در فضای مجازی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری خبر داد: میراث معنوی ماه محرم مانند تکایا، سقاخانه ها و آیین های عزاداری شهرستان ری به عنوان یکی از مهمترین مقاصد زیارتی و مذهبی جهان شیعه به صورت مجازی معرفی می شود.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری خبر داد: میراث معنوی ماه محرم مانند تکایا، سقاخانه ها و آیین های عزاداری شهرستان ری به عنوان یکی از مهمترین مقاصد زیارتی و مذهبی جهان شیعه به صورت مجازی معرفی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیرمسیب رحیم زاده با بیان این که این معرفی از 26 مرداد آغاز می شود، توضیح داد: یکی از قدیمی ترین تکایای استان تهران به نام تکیه نفرآباد در شهرستان ری قرار دارد، همچنین آیین علم بندان ماه محرم هر سال در منطقه تاریخی فرهنگی شیخ کلین برگزار می شود که معرفی این میراث معنوی برای هموطنان جذاب و شنیدنی است.

به گفته او، خاستگاه مذهبی شهرستان ری موجب تنوع آیین های عزاداری، ساخت سقاخانه ها و تکایا در این شهرستان شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری با تاکید بر این که بسیاری از آیین های عزاداری در شهرستان ری به ویژه در محدوده بازار ریشه چندصدساله دارد، افزود: معرفی و ثبت این آیین ها می تواند به حفظ بهتر میراث گرانبهای ماه محرم کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی میراثِ محرم در فضای مجازی

معرفی میراثِ محرم در فضای مجازی