مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 07:452020-08-12بين الملل

هشدار درباره سیطره ترکیه بر اراضی منطقه کردستان در سایه سکوت بغداد


یک کارشناس امنیتی عراق پیش بینی کرد که در سایه سکوت دولت عراق، ترکیه بخش های زیادی از اراضی منطقه کردستان را به تصرف خود درخواهد آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امیر عبدالمنعم الساعدی کارشناس امنیتی عراق پیش بینی کرد که در سایه سکوت دولت عراق و بی توجهی به پاسخ نظامی به ترکیه، این کشور بخش های زیادی از اراضی منطقه کردستان را تحت سیطره خود درخواهد آورد.

الساعدی در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که عراق از تمامی امکانات برای پاسخ نظامی به ترکیه و جلوگیری از پیشروی آن در خاک عراق به بهانه مقابله با عناصر پ.

ک.

ک برخوردار است.

وی افزود که ترکیه برای اشغال بیشتر اراضی منطقه کردستان آنگونه که در سوریه نیز انجام داد، تلاش می کند و در این زمینه از سکوت دولت عراق و عدم پاسخ نظامی آن سوء استفاده می کند و در نتیجه به دنبال احیای رویای امپراطوری عثمانی است.

این کارشناس امنیتی عراق همچنین گفت که هواپیماهای ترکیه همچنان به هدف قرار دادن غیرنظامیان در کنار نظامیان ادامه می دهند و فرقی بین عناصر پ.

ک.

ک و نیروهای امنیتی عراق قائل نیستند لذا نه تنها گروه های مشخص بلکه کل عراق را هدف قرار می دهد و این امر پاسخ نظامی دولت و دفاع از مرزهای عراق در برابر اشغالگری ترکیه را می طلبد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره سیطره ترکیه بر اراضی منطقه کردستان در سایه سکوت بغداد

هشدار درباره سیطره ترکیه بر اراضی منطقه کردستان در سایه سکوت بغداد