مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:252020-08-12پزشكي

ماسکی که کروناکُش است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک 60 تا 70 درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک 60 تا 70 درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می کند.

غلامرضا آهنی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ماسک ها، کیفیت های مختلفی دارند، اظهار کرد: همه ماسک ها با هر نوع کیفیت و پارچه ای در پیشگیری از شیوع کرونا اثرگذارند.

وی با بیان اینکه اگر کسی آلوده باشد، استفاده از ماسک از انتشار بیماری جلوگیری می کند، افزود: ماسک هایی که در مراکز درمانی استفاده می کنیم 3 تا 4 ساعت عمر مفید دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ماسکی که در مراکز درمانی استفاده می شود، از نوع ماسک سه لایه بوده و استانداردهای لازم را دارند.

آهنی با بیان اینکه استفاده از ماسک 60 تا 70 درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می کند، اظهار کرد: نیازی نیست که شهروندان حتما از ماسک فیلتردار n95 استفاده کنند چرا که در صورت مبتلا بودن به کرونا در بازدم، ویروس به راحتی از مجرای فیلتر خارج و دیگران را مبتلا می کند.

وی با بیان اینکه ماسک های سه لایه اگر بر اثر عطسه یا بزاق دهان مرطوب شوند باید دور انداخته و تعویض شوند، اظهار کرد: ماسک باید به طور کامل ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسکی که کروناکُش است

ماسکی که کروناکُش است