مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-10سياسي

کشف یک خطای علمی پس از 340 سال؛ اسپرم شنا نمی کند، می چرخد


اسپرم ها واقعا مثل مار یا مارماهی ها شنا نمی کنند بلکه همچون سمورهای آبی بازیگوش با تکانه های تک جهتی به دور خود می چرخند.

- کشف یک خطای علمی پس از 340 سال؛ اسپرم شنا نمی کند، می چرخد اسپرم ها واقعا مثل مار یا مارماهی ها شنا نمی کنند بلکه همچون سمورهای آبی بازیگوش با تکانه های تک جهتی به دور خود می چرخند.

بیش از 340 سال پیش آنتونی فان لیوونهوک، دانشمند هلندی که بعدها «پدر علم میکروب شناسی» نام گرفت، با میکروسکوپی که ساخته بود تصمیم گرفت نگاهی به مایع انزال خود بیندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ او در نامه‌ای به انجمن سلطنتی بریتانیا در سال 1678 موجودات ذره بینی موجود را «انیمالکولز» نامید و نوشت این موجودات «به واسطه حرکت دادن دم خود همچون ماهی یا یک مارماهی که در آب شنا می‌کند، به سمت جلو حرکت می‌کنند».

او درباره مشاهده خود اضافه کرده بود که اسپرم مردان «با حرکاتی موجی شبیه مار پیچ و تاب می‌خورند.

» دانشمندان دیگر در گذر قرن‌ها تلاش کردند از طریق میکروسکوپ به حرکت اسپرم‌ها نگاه کنند و تقریبا تمامی آن‌ها نیز همان چیزی را دیدند که فان لیوونهوک دیده بود.

اما اکنون پس از گذشت بیش از سه قرن دانشمندان با به کارگیری فناوری جدید ثابت کرده‌اند که چشمان انسان در مشاهده حرکت اسپرم اشتباه می‌کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک خطای علمی پس از 340 سال؛ اسپرم شنا نمی کند، می چرخد

کشف یک خطای علمی پس از 340 سال؛ اسپرم شنا نمی کند، می چرخد