مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:552020-08-10اقتصادي

بدون تعارف با مدیرعامل آلومینا / از پشت پرده مخالفان تا برنامه های آینده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد آلومینیوم از جمله صنایع فلزی استراتژیک در ایران و جهان است که ارز قابل توجهی سالانه برای واردات پودر آلومینا از کشور خارج می شود.

جاجرم در خراسان شمالی طی سالیان اخیر توانسته با راه اندازی کارخانه آلومینا ایران به عنوان تنها کارخانه تولید پودر آلومینا در کشور کمک بزرگی در کاهش واردات پودر آلومینا انجام دهد اما همچنان برای رفع نیازهای داخلی کشور از پودر آلومینا راه درازی مانده است.

در این راه مشکلاتی نیز برای تولید و استخراج آلومینا در جاجرم و سایر نقاط نیز ایجادشده که دراین باره با تورج زارع، مدیرعامل آلومینای ایران گفتگو می کنیم.

فارس: درباره اهمیت تولید آلومینا در جاجرم بفرمایید.

زارع: پودر آلومینا برای کشور شرایط ویژه استراتژیک دارد و تولید آن اکنون فقط در جاجرم خراسان شمالی در حال انجام است که برای این عملیات نیازمند معادن بوکسیت با عیار بالا هستیم که اکنون از معادن اکتشافی از استان های هم جوار در حال استفاده است.

فارس: مهم ترین معدنی که به تولید پودر آلومینا در ایران و جاجرم کمک می کند کدام معدن است.

زارع: براساس یافته های اکتشافی سالیان گذشته شرکت آلومینا، معدن تاش واقع در شاهرود استان سمنان شرایط فوق العاده ای از خلوص بوکسیت دارد که طی سال های اخیر با اخذ مجوزهای لازم کمک بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون تعارف با مدیرعامل آلومینا / از پشت پرده مخالفان تا برنامه های آینده

بدون تعارف با مدیرعامل آلومینا / از پشت پرده مخالفان تا برنامه های آینده