مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 20:302020-08-09فرهنگي

راهی برای خروج آثار تاریخی از انزوا


محمدرضا سحاب دریافت کننده گواهی ثبت اثر «مجموعه نسخه های خطی نقشه های جغرافیایی ترسیمی عباس سحاب» از کمیته حافظه جهانی تاکید کرد: ثبت آثار در کمیته ملی حافظه جهانی به خروجِ آثار نفیس و تاریخی کشور از گوشه گیری و انزوا و معرفی آن ها به جوامع داخلی و خارجی کمک می کند.

- محمدرضا سحاب دریافت کننده گواهی ثبت اثر مجموعه نسخه های خطی نقشه های جغرافیایی ترسیمی عباس سحاب از کمیته حافظه جهانی تاکید کرد: ثبت آثار در کمیته ملی حافظه جهانی به خروجِ آثار نفیس و تاریخی کشور از گوشه گیری و انزوا و معرفی آن ها به جوامع داخلی و خارجی کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا سحاب - رییس هیات مدیره موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب - که در آخرین جلسه کمیته ملی حافظه جهانی گواهی ثبت اثر مجموعه نسخه های خطی نقشه های جغرافیایی ترسیمی عباس سحاب را دریافت کرده، بر ضرورت توجه به ثبت آثار علمی و فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: توجه به ثبتِ آثار در کمیته ملی حافظه جهانی از جهات مختلف دارای اهمیت است به طوری که آثار پراکنده جمع آوری و انسجام داده می شود، همچنین آثار از گوشه گیری خارج و به جامعه داخل و خارج معرفی می شوند.

او با بیان این مطلب که در ادامه ثبت ملی، ثبت جهانی آثار در دفتر میراث جهانی یونسکو مطرح است، ادامه داد: این امر باعث می شود که غنی بودن کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای خروج آثار تاریخی از انزوا

راهی برای خروج آثار تاریخی از انزوا