مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 16:502020-08-09پزشكي

رابطه بیماری کبد و شل دست دادن چیست؟


کبد چرب یکی از بیماری های شایع کبد محسوب می شود که یکی از اعضای حیاتی بدن می باشد که شل دست دادن ممکن است از علائم این بیماری باشد.

- ، حالا که در بحبوحه بحران کرونا قرار داریم به خاطر حفظ فاصله گذاری اجتماعی اکیدا توصیه می شود از دست دادن با اطرافیانمان خودداری کنیم اما جالب است بدانید طبق اعلام محققان، شُل دست دادن یا ضعیف دست دادن می تواند از علائم اولیه ابتلا به کبد چرب غیر الکلی یا به اختصار NAFLD باشد.

کبد چرب غیر الکلی (یعنی منشا الکل ندارد و فرد در نتیجه مصرف زیاد الکل به آن مبتلا نشده) که حالا بسیاری به آن مبتلا هستند نتیجه تجمع چربی در کبد است که عموما به خاطر رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی غلط اتفاق می افتد.

این بیماری بعد از چند سال میتواند باعث التهاب شدید و ایجاد زخم در کبد شود که این مساله ریسک ابتلا به سرطان کبد را افزایش خواهد داد.

کبد چرب غیر الکلی گرچه بیماری رایجی است اما تشخیص آن میتواند بسیار دشوار باشد چراکه علائم بیرونی آن بسیار محدودند و هیچ نشانه روشنی در مراحل اولیه خود ندارد.

اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند اصلا متوجه آن نمی شوند.

یک کبد سالم باید فاقد هرگونه چربی باشد و در بسیاری از موارد گرچه فرد جثه ای بسیار لاغر دارد باز هم ممکن است که به کبد چرب مبتلا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه بیماری کبد و شل دست دادن چیست؟

رابطه بیماری کبد و شل دست دادن چیست؟