مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 14:152020-08-09اجتماعي

پیش بینی هوای گرم برای روزهای آینده در گیلان/ کشاورزان اقدام به برداشت برنج کنند


مدیرکل هواشناسی گیلان از استقراری جوی تقریباً پایدار با افزایش نسبی دما در استان خبر داد و گفت: کشاورزان در این فرصت برنج را از مزارع قابل برداشت، - محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت جوی گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقراری جوی غالباً پایدار و افزایش نسبی دما تا اواخر هفته در منطقه است.

به گفته وی، طی این مدت به ویژه دوشنبه و سه شنبه گاهی به سبب تقویت ناپایداری های موقتی در بعضی نقاط رگبار و رعدوبرق به دوراز انتظار نیست.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان گیلان با اشاره به فصل درو برنج در گیلان و توصیه های هواشناسی به زارعان برنج تصریح کرد: خشک کردن مزارع در مرحله رسیدن با قطع آبیاری و خارج نمودن آب های ناشی از بارندگی های اخیر، اقدام به برداشت برنج در مزارع آماده برداشت، آماده سازی اراضی شالیزاری برداشت شده برای محصولات کشت دوم و پرورش راتون و خودداری از سوزاندن کاه و کلش و استفاده از آن به عنوان خوراک دام به کشاورزان توصیه می شود.

دادرس همچنین با توصیه هایی در خصوص منابع طبیعی برای هفته جاری نیز بیان کرد: پرهیز از برافروختن آتش و اطمینان از خاموش کردن آن پس از موارد نیاز احتمال، عدم استقرار در مناطق باز و پناه گرفتن در مکان های امن و مناسب در هنگام وقوع رعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی هوای گرم برای روزهای آینده در گیلان/ کشاورزان اقدام به برداشت برنج کنند

پیش بینی هوای گرم برای روزهای آینده در گیلان/ کشاورزان اقدام به برداشت برنج کنند