مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 10:302020-08-09بين الملل

سفر ارشدترین مقام دولتی آمریکا به تایوان طی چهار دهه گذشته


وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا امروز به عنوان بالاترین مقام ایالات متحده، پس از چهار دهه، وارد تایوان شد؛ سفری که چین، به عنوان کشوری که ادعای مالکیت این جزیره را دارد، - وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا امروز به عنوان بالاترین مقام ایالات متحده، پس از چهار دهه، وارد تایوان شد؛ سفری که چین، به عنوان کشوری که ادعای مالکیت این جزیره را دارد، محکوم کرده و آسیب بیشتری به روابط چین و آمریکا وارد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روابط رسمی خود با تایپه را در سال 1979 به خاطر پکن کنار گذاشت.

این در حالی است که دولت ترامپ، افزایش حمایتش از این جزیره دموکراتیک را یک اولویت قرار داده و فروش تسلیحات به تایوان را نیز افزایش داده است.

پکن که از پیش تر نیز بر سر همه چیز از حقوق بشر و تجارت گرفته تا رسیدگی به بیماری همه گیر کرونا با واشنگتن اختلاف داشت، تهدید به اقدامات مقابله ای نامشخص در واکنش به سفر الکس ازار به تایوان گرفته است.

چین، تایوان را منطقه سرکشی در نظر می گیرد که در صورت نیاز، آن را با زور تحت کنترل درمی آورد.

ازار بعداز ظهر امروز سوار بر هواپیمای دولتی آمریکا، وارد فرودگاه سانگ شان مرکز شهر تایپه شد و برنت کریستنسن ، سفیر بالفعل آمریکا در تایوان و تین چانگ-کوانگ ، معاون وزیر خارجه تایوان، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر ارشدترین مقام دولتی آمریکا به تایوان طی چهار دهه گذشته

سفر ارشدترین مقام دولتی آمریکا به تایوان طی چهار دهه گذشته