مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 10:102020-08-09بين الملل

پرواز خودسرانه پهپادها در آسمان عراق؛ چالش جدید این کشور


سایت المانیتور آمریکا گزارش داد که عراق با این چالش امنیتی جدید مواجه است که نمی تواند پهپادهایی را که استفاده از آنها به صورت گسترده طی ماه های گذشته افزایش یافته است، - پرواز خودسرانه پهپادها در آسمان عراق؛ چالش جدید این کشور سایت المانیتور آمریکا گزارش داد که عراق با این چالش امنیتی جدید مواجه است که نمی تواند پهپادهایی را که استفاده از آنها به صورت گسترده طی ماه های گذشته افزایش یافته است، کنترل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شفق نیوز، پیشتر منابع عراقی در 30 ژوییه گذشته اعلام کرده بودند که پهپادهای دیده شده در استان الانبار در غرب کشور وابسته به داعش هستند.

داعش در درگیری های موصل در چند سال قبل برای حمله به نیروهای امنیتی از پهپاد استفاده و موشک هایی را بر این پهپادها سوار می کرد و آنها را بر پایگاه های نیروهای عراقی فرود می آورد.

طبق گزارش المانیتور، داعش تنها طرف غیردولتی نیست که از پهپاد در عراق استفاده می کند.

این سایت نوشت، در 23 ژوییه گذشته یک پهپاد که دو کیلوگرم مواد منفجره حمل می کرد، در منطقه الجادریه در مرکز بغداد پیدا شد.

طرفی که این پهپاد متعلق به آن بود، مشخص نشد که این مساله نگرانی هایی را برای بغداد دچار بحران های سیاسی و امنیتی ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز خودسرانه پهپادها در آسمان عراق؛ چالش جدید این کشور

پرواز خودسرانه پهپادها در آسمان عراق؛ چالش جدید این کشور