مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 07:352020-08-09فرهنگي

27 بنای تاریخی استان خراسان شمالی برای اشتغالزایی واگذار می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه از شناسایی و آماده سازی 27 بنای تاریخی در مناطق روستایی استان خبر داد و اظهار کرد: لیست بناهای قابل واگذاری در مناطق روستایی استان تهیه شده است که از این تعداد هفت بنا در شهرستان شیروان، پنج بنا در اسفراین، سه بنا در مانه و سملقان، پنج بنا در جاجرم، سه بنا در گرمه، سه بنا در فاروج و یک بنای تاریخی نیز در بجنورد قرار دارد.

وی افزود: این بناهای تاریخی در راستای سیاست های توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های محلی، ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاه های مربوطه و تعریف کاربری جدید واگذار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی جلب مشارکت نهادها و جوامع محلی برای بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های منطقه ای را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: آمادگی داریم تا این بناها را همراه با کمک های فنی و مشاوره ای با اولویت دهیاری ها واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح واگذاری این بناها، کاربری هایی نظیر فضاهای فرهنگی و آموزشی، اقامتی، پذیرایی، عرضه صنایع دستی و محصولات محلی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 بنای تاریخی استان خراسان شمالی برای اشتغالزایی واگذار می شود

27 بنای تاریخی استان خراسان شمالی برای اشتغالزایی واگذار می شود