مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 07:102020-08-09پزشكي

کرونا در موارد معدودی از سدهای دفاعی چشم عبور می کند


انتقال ویروس کرونا از طریق چشم به بدن، شایع ترین راه انتقال این بیماری نیست و تنها در مواردی معدودی از طریق لمس چشم، ویروس و میکروب از سدهای دفاعی چشم عبور می کند.

- ایسنا/زنجان متخصص چشم گفت: انتقال ویروس کرونا از طریق چشم به بدن، شایع ترین راه انتقال این بیماری نیست و تنها در مواردی معدودی از طریق لمس چشم، ویروس و میکروب از سدهای دفاعی چشم عبور می کند.

کیانوش کیانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از راه های انتقال همه ویروس ها به بدن از طریق چشم است، اظهار کرد: ویروس می تواند از طریق مخاط چشم وارد بدن شده و سبب آلودگی شود و یکسری از ویروس ها همانند آدنوویروس به صورت اختصاصی در چشم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه عمده ترین راه انتقال بیماری کرونا از طریق ذرات تنفسی افراد بوده و یکی از راه های به اثبات رسیده انتقال این بیماری از طریق مخاط چشم است، افزود: افراد از طریق لمس اجسام آلوده به ویروس کرونا و پس از آن دست زدن و مالیدن چشم خود این ویروس را وارد می کنند، بنابراین افراد باید گمان کنند همه مکان ها آلوده است.

این مسئول با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق چشم به بدن شایع ترین راه انتقال این بیماری نیست، تصریح کرد: در سطح چشم آنتی بادی وجود دارد که از چشم در برابر ویروس ها محافظت می کند، قابل ذکر است اشک مهم ترین لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در موارد معدودی از سدهای دفاعی چشم عبور می کند

کرونا در موارد معدودی از سدهای دفاعی چشم عبور می کند