مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 07:052020-08-09پزشكي

آیا خروپف کردن در خواب خطرناک است؟


یک متخصص گوش، گلو و بینی، با اشاره به علت های خرخر شبانه در بزرگسالان، عنوان کرد: در بزرگسالان لوزه سوم نداریم و عامل خروپف ممکن است ناشی از وجود توده هایی در پشت بینی باشد.

- ایسنا/گیلان یک متخصص گوش، گلو و بینی، با اشاره به علت های خرخر شبانه در بزرگسالان، عنوان کرد: در بزرگسالان لوزه سوم نداریم و عامل خروپف ممکن است ناشی از وجود توده هایی در پشت بینی باشد.

دکتر سمیه رشیدشمالی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه خرخر شبانه هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان اتفاق می افتد، اظهار کرد: اختلالات بینی همچون انحراف و گرفتگی(پولیپ) نه تنها در هنگام خواب، بلکه در بیداری نیز می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند.

وی مشکلات تنفسی را در هنگام خواب ملموس تر دانست و افزود: گاهی خروپف کردن به بینی مربوط نیست و مشکل به قسمت های پشت بینی یعنی نازوفرین برمی گردد و به ویژه بر خواب کودکان اثر می گذارد و خرخر می کنند.

این جراح گوش، گلو، بینی، سر و گردن، با بیان اینکه خرخر کودکان معمولا به لوزه سوم در پشت بینی مربوط می شود، گفت: بهترین سن برای عمل لوزه سوم زیر هفت سال است، زیرا عمل لوزه سوم در کودکان بسیار راحت انجام می شود و عوارض ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا خروپف کردن در خواب خطرناک است؟

آیا خروپف کردن در خواب خطرناک است؟