مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-09فرهنگي

پایان فیلمبرداری مستندی درباره تاریخچه ضبط موسیقی


مستند «دیافراگم» به کارگردانی «جواد وطنی» که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته، به تاریخچه ی ضبط موسیقی در ایران در دوره ی قاجاریه تا پهلوی می پردازد.

- مستند دیافراگم به کارگردانی جواد وطنی که فیلمبرداری آن به تازگی پایان یافته، به تاریخچه ی ضبط موسیقی در ایران در دوره ی قاجاریه تا پهلوی می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری مستند دیافراگم پس از دو سال به تازگی پایان یافته و این فیلم که به مستندنگاری ورود و تحول صنعت ضبط موسیقی روی صفحه گرامافون و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در ایران می پردازد، وارد مرحله تدوین و صداگذاری شده است.

جواد وطنی درباره ی شکل گیری این مستند توضیح داد: در ابتدا قرار بود مستند- پرتره ای با حضور یکی از دوستانم بنام علی ابوالخیریان که مجموعه دار گرامافون و صفحه های ایرانی ست، تولید کنم، اما به دلیل گستردگی و اهمیت ضبط موسیقی و صفحه، با حضور چند کاراکتر اصلی مانند علیرضا میرعلی نقی، علی ابوالخیریان، محمدرضا شرایلی و.

تاریخچه ی ضبط موسیقی در ایران را بررسی و ثبت کردم.

وی افزود: ورود دستگاه های فنوگراف و گرامافون، سرآغاز ضبط صدا، موسیقی اصیل ایرانی و اجرای بسیاری از هنرمندان بر روی صفحه های گرامافون شد که بازگوکننده ی شیوه آوازی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فیلمبرداری مستندی درباره تاریخچه ضبط موسیقی

پایان فیلمبرداری مستندی درباره تاریخچه ضبط موسیقی